کسب رتبه دوم کشوری مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان در شاخص های درمانی

مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان در شاخص های درمانی رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر اساس ارزیابی های سالانه، توسط سازمان تامین اجتماعی، مدیریت درمان گلستان موفق شد در بین 18 استان هم سطح رتبه دوم و در بین تمام استانها رتبه سوم را کسب نماید.

بنا بر این گزارش، دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ضمن تبریک این موفقیت به همکاران استان گفت: این توفیقات بر اساس بررسی شاخصهای درمانی بیمارستانهای استان رقم خورده است و براین اساس، بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گنبد کاووس در آمار کمترین سزارین بار اول در کشور رتبه اول و در اعمال جراحی بزرگ رتبه پنجم کشور را کسب کرده است و بیمارستان حکیم جرجانی گرگان نیز در شاخص اعمال جراحی بزرگ رتبه 12 کشوری را داشته است.

وی افزود در شاخص ضریب اشغال تخت نیز بیمارستان گنبد کاووس سوم و بیمارستان حکیم جرجانی رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است.

دکتر نصرتی همچنین از اخذ مجوز احداث درمانگاه مستقل در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گنبد کاووس خبر داد و افزود: با احداث این درمانگاه بخشهای بستری و سرپایی کاملا مستقل شده و بیماران سرپایی در واحدی مستقل ویزیت خواهند شد.

همچنین دکتر نصرتی در جلسه ای با حضور دکتر روشندل مدیر امور پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تشریح موقعیت طرح غربالگری پرداخت و پیشرفت کار را تشریح و از همکاران دخیل در این موضوع قدردانی کرد.

مدیر درمان استان گفت: چهار طرح غربالگری در دست اقدام داریم که عبارتند از: طرح غربالگری سرطان برست (سینه)، غربالگری کولورکتال، دیابت و فشار خون و سرطانهای سیستم گوارش که طرح های اول و دوم و چهارم در حال انجام است و سومین طرح نیز در ادامه در سال آتی عملیاتی خواهد شد.

دکتر روشندل نیز ضمن تشریح فرایند علمی طرح غربالگری، کسب اطلاعات دقیق را لازمه توفیق در غربالگری دانست و تاکید کرد: اطلاعات خانوادگی و سوابق بیماری های خانوادگی می تواند راهنمای خوبی جهت تداوم کار باشد.

کد خبر: 10582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =