نخستین «جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه» در قم برگزار می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی قم از انتشار فراخوان ارسال آثار برای شرکت در نخستین دوره جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه از سوی دبیرخانه این جشنواره در قم خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، "علی اصغر دادخواه " با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه قم با شعار «تأمین‌اجتماعی الکترونیک، گامی بلند در راستای تحقق دولت الکترونیک» با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه با نقش و اهمیت خدمات این سازمان فراگیر ‌اجتماعی و نیز به ‌منظور تقویت تعامل سازنده با رسانه‌ها به ‌عنوان رابط میان نهادهای خدمتگزار و مردم و قدردانی از جایگاه خطیر اهالی و اصحاب رسانه استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره تلاش می‌کند با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و تامین اجتماعی، آثار رسانه‌ای انتشار یافته در زمینه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی را بررسی کند.

وی تصریح کرد: نخستین جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه قم با موضوع «خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ و حذف دفترچه های درمانی» در رشته های مرتبط با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، رسانه های مجازی، رادیو و تلویزیون آثار می‌پذیرد.

به گفته دادخواه، در طرح ۳۰۷۰ که روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد، تامین اجتماعی با ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری، ۷۰ میلیون مراجعه از مجموع ۹۶ میلیون مراجعه تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش مطبوعات، پایگاههای خبری و خبرگزاری‌ها در رشته های خبر ، تیتر، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه و گفت‌وگو، گزارش(خبری و تحلیلی)، عکس خبری ، گزارش تصویری، طرح و کاریکاتور، طنز مکتوب، نقد و نظر و در بخش رادیو و تلویزیون (مرکز استان) در رشته های گزارش (خبری، ویژه خبری و ...)، مستند (خبری و غیرخبری)، مصاحبه و گفت‌وگو (زنده و ضبطی)  و در بخش رسانه های مجازی در حوزه موشن گرافی، پادکست و شبکه های اجتماعی ( پیام رسان های ایرانی) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس فراخوان اعلام‌شده از سوی دبیرخانه نخستین جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه در قم، آثاری که در محدوده زمانی اول آذر سال ۱۳۹۹ تا پایان خرداد ۱۴۰۰ در رسانه‌ها منتشر شده باشند در این دوره از جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از کلیه نویسندگان، خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان، کاریکاتوریست‌ها و طنزنویسان در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین گزارشگران و خبرنگاران ، سردبیران، تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان صدا و سیمای استان قم دعوت کرد آثار خود را در رشته‌های فوق حداکثر تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در خصوص محورهای موضوعی این جشنواره گفت: محورهای موضوعی نخستین جشنواره «خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در طرح ۳۰۷۰ و حذف دفترچه های درمانی» می باشد.

دادخواه درباره شرایط شرکت در این جشنواره افزود: هر یک از متقاضیان می‌تواند در ۲ رشته شرکت کند و آثار مکتوب فاقد نام نویسنده یا دارای نام مستعار، باید به تأیید (مهر و امضاء) مدیرمسئول رسانه (نشریه، خبرگزاری، پایگاه خبری و... ) رسیده باشد.

وی اظهار کرد: در مورد برنامه‌های رادیو و تلویزیونی، ارسال لوح فشرده برنامه پخش‌شده (در تلویزیون با لوگوی شبکه) با ذکر مشخصات کامل اثر و خالق یا خالقان آن و تاریخ دقیق پخش و نام شبکه ضروری است.

وی افزود: عکاسان، طراحان و کاریکاتوریست‌های علاقه‌مند به شرکت در جشنواره، باید علاوه بر ارسال نسخه‌ چاپی یا انتشار یافته اثر، لوح فشرده آثار را نیز با فرمتJPEG  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بنا بر اعلان مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در این جشنواره یازده اثر برتر انتخاب و معرفی می‌شود و صاحب آن آثار جایزه دریافت می‌کنند.

وی در خصوص نحوه ارسال آثار نیز گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره باید مشخصات خود را به همراه اصل آثار انتشار یافته در مطبوعات و خبرگزاری‌ها و رسانه های مجازی (پیام رسان های ایرانی) یا لوح فشرده برنامه پخش‌شده رادیو و تلویزیونی به نشانی پستی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دادخواه افزود: آیین پایانی نخستین دوره جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه قم و معرفی برگزیدگان، همزمان با هفته تامین اجتماعی در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دبیرخانه نخستین جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه در قم، خیابان شهید لواسانی (ساحلی)، روبروی پل شهید رجایی، ساختمان اداره کل تامین اجتماعی استان قم، اداره روابط عمومی و امور فرهنگی واقع است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌ ۳۷۷۰۷۷۸۸  تماس بگیرند.

کد خبر: 10469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =