پرداخت بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: تا نهم اسفندماه ۱۳۹۹ در دو مرحله تسهیلات اشتغال محور و بنگاه محور ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری، تعداد ۲۳۹۷۰ پرونده درخواست تسهیلات متقاضیان با ارزش ریالی بیش از ۱۴۲۵۱ میلیارد ریال به بانک های عامل ارسال و بیش از ۶۲۷۶ میلیارد ریال معادل ۶۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه در شعب بانک هاست.


به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از حوزه‌هایی که از کرونا آسیب گسترده ای را متحمل شد، بخش گردشگری بود. طبق آمار تا پایان آبان ماه حداقل ۸۸۲۷۵ نفردر اثر کرونا در این حوزه بیکار شده اند. او افزود: همچنین تا پایان آبان برآورد خسارت در حوزه گردشگری ۴۲۷۹۱۹ میلیارد ریال بوده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برآورد میزان خسارات و آمار بیکاری در بخشی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به تفکیک به این شرح است که در بخش مراکز اقامتی ۴۲۳۱۱نفر بیکار شده‌اند و خسارتی به میزان ۳۷۹۲۴۱میلیارد ریال به این مراکز وارد شده است. همچنین در رسته دفاتر مسافرتی ۱۲۱۴۰ نفر بیکار شده اند و خسارت وارده ۱۴۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: در موسسات گردشگری ۳۲۶۰ نفر بیکار شده اند و ۶۳۶ میلیارد ریال خسارت وارد شده است. در بخش بوم گردی هم ۴۲۶۵  نفر بیکار شده اند و خسارات در این حوزه بالغ بر ۳۹۲۷ میلیارد ریال بوده است.

ثبت ۱۹ هزارو ۴۱۰ پرونده در مرحله اول

تیموری در توضیح آخرین آمار ثبت شده از متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی مرحله اول در کشور گفت: تا تاریخ دوم اسفند سال‌جاری، ۱۹ هزارو ۴۱۰ پرونده ثبت شده است که نزدیک ۵۲ هزارنیروی شاغل در این پرونده‌ها وجود دارند. تسهیلات درخواستی در این پرونده‌ها به میزان بیش از ۱۰۲۲۱ میلیارد ریال (بیش از هزار میلیارد تومان) بوده است که از این مبلغ، تاکنون بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان پرداخت انجام شده است.

پرداخت بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات مرحله دوم تا نهم اسفند

او به پرداخت مرحله دوم تسهیلات کرونایی اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات در مرحله دوم روشی متفاوت از مرحله اول داشته و بنگاه محور است. طبق آمار موجود تا نهم اسفند ۱۳۹۹ از ۴۵۶۰ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات کرونایی با ارزش ۴۰۳۰ میلیارد ریال تشکیل شده، که تاکنون بیش از ۱۰۷۶ میلیارد ریال پرداخت، انجام شده است.

بانک‌ها همکاری خوبی نداشته‌اند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتقاد از عدم همراهی بانک‌ها  گفت: بانک‌ها علیرغم تاکیدات دولت و مصوبات بسیار شفاف کارگروه اقتصادی کرونا، همکاری خوبی متاسفانه نکرده اند. او افزود:درخصوص روند برخورد سلیقه‌ای و اظهارات اعلام شده توسط شعب برخی بانک‌ها می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد، از جمله عدم دریافت بخشنامه ارسالی از سوی ستاد ملی کرونا توسط شعبه بانک، یا عدم تغییر شعبه بانک به طوری‌که متقاضی قادر به تغییر شعبه بانک جهت اخذ تسهیلات نیست.

تیموری ادامه داد: عدم همکاری در امهال بازپرداخت تسهیلات اعطایی تا پایان سال ۱۳۹۹ علی رغم بخشنامه‌های ابلاغی، مطرح کردن بدهی معوقه وام گیرنده یا ضامن وعدم پرداخت تسهیلات، نیز از مواد مطرح شده از بانک‌ها برای پرداخت نکردن تسهیلات بوده‌است.

کد خبر: 10208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =