نسخه نویسی الکترونیک در راستای تحقق دولت الکترونیک است

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان طی مصاحبه با برنامه روزنه در رادیو گلستان طرح های نسخه نویسی الکترونیک و توقف چاپ دفترچه های درمانی را تشریح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر احمد نصرتی در خصوص مزایای این طرح گفت: توقف چاپ دفترچه های درمانی به لحاظ اقتصادی 4 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در منابع سازمان خواهد داشت.

دکتر نصرتی ضمن تقدیر از زحمات و همکاری و همراهی جامعه پزشکی در استان گفت: علاوه بر مزایای اقتصادی، این طرح مزایای دیگری از جمله؛ مزایای محیط زیستی، صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع درختان، کاهش آلودگی هوا به دلیل کاهش ترددها، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از انتقال آلودگی ها توسط دفترچه کاغذی، رفع محدودیت همراه داشتن دفترچه درمانی توسط بیمه شدگان، کاهش شدید حجم اسناد پزشکی، جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان، کاهش فضای انبار و بایگانی نسخ، ایجاد پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان و ... است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان در خصوص روند مراجعه بیمه شدگان توضیح داد و گفت: هیچ مشکلی در این فرایند وجود ندارد و بیمه شدگان از تمام خدمات مانند قبل برخوردار خواهند بود.

دکتر نصرتی گفت: نسخه نویسی الکترونیک و توقف دفترچه درمانی سازمان، الزام قانونی است و در راستای تحقق دولت الکترونیک صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل مستمری که با جامعه فرهیخته پزشکی استان داریم تلاش می کنیم که مشکلات احتمالی را در کوتاهترین زمان ممکن رفع کنیم.

کد خبر: 10099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =