مهمترین فیلم‌های سینما در سال ۲۰۲۱

امیدواری صنعت سینما و هنرمندانش این است که در سال جدید با غلبه بر کرونا و بازگشت به زندگی عادی، تمام سالن‌های نمایش فیلم در سراسر جهان بازگشایی شده و فیلم دیدن تماشاگران روال عادی و طبیعی‌اش را دوباره از سر بگیرد چراکه سال ۲۰۲۱ یک تقویم سینمایی بسیار شلوغ خواهد داشت که باید بدهی‌های زیادی را صاف کند.

به گزارش آتیه آنلاین، سینما در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران جهانی کرونا و متعاقب آن تعطیلی سینماها و عدم اکران بسیاری از فیلم های مطرح چالشی بی سابقه را تجربه کرد. بیشتر پروژه‌ها لغو شد، اکران و تولید فیلم‌ها به تاخیر افتاد و هزاران نفر در بخش های گوناگون این صنعت بیکار شدند و حتی برای مدتی فروش گیشه کشورهای مختلف به صفر رسید. شرکت‌های بزرگ سینمایی مجبور به تعویق چندباره زمان نمایش عمومی فیلم‌ها شدند و از تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها گرفته تا بازیگران و صاحبان سالن‌های سینماها ضررهای میلیارد دلاری را تجربه کردند. در هالیوود برخی فیلم‌ها تنها شانس این را پیدا کردند که پیش از همه‌گیری جهانی کرونا روی پرده بروند اما از آن‌جا که فراگیری خیلی زود از راه رسید، خیلی از این فیلم‌ها نتوانستند به فروشی که پیش‌بینی می‌شد دست پیدا کنند. در این میان نیز عده ای ترجیح دادند مدام تاریخ اکران را عقب بیاندازند به امید این که به زودی شرایط عادی شود آرزوی که تاکنون برآورده نشده است.

این شرایط بدان معنا بود که سینماروها درصد اندکی از فیلم های مورد انتظار سال ۲۰۲۰ را تماشا کردند. اما جای نگرانی نیست زیرا سال ۲۰۲۱ پر از اکران های جدید و اکران فیلم های به تاخیر افتاده ای است که با توجه به تولید واکسن های کرونا و شروع واکسیناسیون در برخی از کشورها می توان انتظار بازگشایی سینماها در چند ماه آینده را داشت. چندین دنباله مهم سینمایی و برخی دیگر از آثاری که سال گذشته اکران خود را به تاخیر انداختند، در فهرست مهمترین فیلم‌هایی قرار دارند که سینمادوستان در سال جدید میلادی در انتظار تماشای آنها هستند:

آخرین دوئل

فیلم سینمایی «آخرین دوئل» ساخته «ریدلی اسکات» کارگردان نامدار سینمای هالیوود و جهان پانزدهم اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی اکران بین‌المللی خود در سینماهای جهان را آغاز خواهد کرد. فیلم سینمایی «آخرین دوئل» درامی کاملا تاریخی و داستانی است که دو بازیگر مطرح هالیوودی یعنی «مت دیمون» و «بن افلک» به صورت مشترک نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته‌اند. مت دیمون، بن افلک، آدام درایور و جودی کومر از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش کرده اند. اکنون باید صبر کرد و دید که آیا فیلم The Last Duel می‌تواند فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شود تا طرفداران از آن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ و اثری معرکه و جدید از کارگردان فیلم گلادیاتور نام ببرند؟

خیابان کابوس

این فیلم با اقتباس از رمانی به قلم ویلیام لیندسی گریشام ساخته شده و درباره جوان جاه‌طلبی با بازی کوپر است که استعداد خاصی در فریب دیگران دارد. او با زن روان‌شناسی با بازی بلانشت آشنا می‌شود که در واقع خطرناک‌تر از خود وی است. در این فیلم بازیگران مطرح و مشهوری نظیر بردلی کوپر، کیت بلانشت، رونی مارا، تونی کلت، ران پرلمن، ریچارد جنکینز وویلم دافو بازی می‌کنند.

ابدی‌ها

یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که توسط مارول استودیوز تولید شده و به‌وسیله استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع خواهد شد. جاودانگان به عنوان بیست و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود. این فیلم به کارگردانی کلوئه ژائو است و فیلم‌نامه آن را متیو کی. فیرپو و رایان فیرپو نگاشته‌اند و از بازیگران آن می‌توان به ریچارد مدن، جما چان، کمیل نانجیانی، لورن ریدلاف، سلما هایک، لیا مک‌هیو، دان لی، آنجلینا جولی و کیت هرینگتون اشاره کرد.

تراژدی مکبث

این بار جوئل کوئن به تنهایی فیلم درام "تراژدی مکبث" را کارگردانی و فیلمنامه‌ آن را از نمایشنامه‌ ویلیام شکسپیر اقتباس کرده است. برادران کوئن برای اولین بار پس از سه دهه فیلمسازی مسیر خود را جدا کرده‌اند. اما بنابر ادعای "کارتر برول" آهنگساز همیشگی این زوج کارگردان، حتی خود برادران کوئن هم حس عجیبی در این باره دارند. در فیلم تراژدی مکبث بازیگران مطرحی مانند دنزل واشنگتن و فرانسس مک دورمند نقش‌آفرینی کرده‌اند.

آب عمیق

فیلمی رو به اکران در ژانر مهیج به کارگردانی آدریان لین و محصول سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا است. فیلم‌نامه این فیلم توسط زک هلم و سام لوینسون بر اساس رمان آب ژرف به قلم پاتریشا های‌اسمیت به رشته تحریر درآمده است. بازیگران اصلی فیلم بن افلک، آنا د آرماس، تریسی لتس، لیل ریل هووری، فین ویتراک، دش میهوک، ژاکوب الوردی، کریستن کانلی و ریچل بلانچارد هستند. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآید.

مأموریت غیرممکن ۷

«مأموریت غیرممکن 7» در حال حاضر قرار است پاییز سال 2021 اکران شود و قسمت هشتم بدون تغییر نسبت به گذشته پاییز سال 2022 روی پرده برود. این فیلم در کنار بازیگران قدیمی‌اش چون سایمون پگ، ربکا فرگوسن، آنجلا به است و وینگ ریمز از چهره‌های جدید نیز استفاده کرده است. هایلی اتول، پام کلیمنتیئف و نیکلاس هولت از بازیگران نوظهور این مجموعه‌اند.

بنابراین در سال جدید میلادی در صورتی که اکران‌ها به تعویق دچار نشود، دو فیلم جدید تام کروز یعنی «مأموریت غیرممکن 7» و «تاپ گان: ماوریک» راهی سینماهای جهان خواهد شد.

کد خبر: 10093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =